Sınıf İçindeki Yapılar

Oluşturduğumuz sınıfların içinde 5 adet yapı bulunmaktadır. Bunları sırasıyla incelemeye başlarsak;

Fields
  • Nesnenin özellikleri (property) için değer saklama alanıdır.
  • Global bir değişken olarak da düşünülebilir. Class içinden tüm metotların erişebileceği bir değerdir.
Örnek 

public class Insan{
      private string _isim;
}

Properties
  • Nesnenin özellikleridir.
  • Genelde bir field'da bulunan  değeri okumak / değiştirmek için kullanılır.
  • Kendi içinde iki metot vardır.
Get: Property değerini okumak için kullanılır.

Set: Property'ye değer atamak için kullanılır. Set metodu içermeyen property'ler read-only durumundadır.

Örnek

private string _isim;
public string Isim
{
    get
    {
        return _isim;
    }
    set
    {
        isim = value;
    }
}

Method
  • Nesnenin yaptığı işlerdir.
  • Virtual, override, abstract metotlar oluşturulabilir bu sayede miras alan sınıfın metot ile yapabileceği işler belirlenir.
  • Static bir durumda olduğundan metot nesneye değil sınıfa ait olur.
Örnek

public void Konus(){
   //to do
}

Constructor
  • Class adı ile aynı olmak zorundadır.
  • Nesne yaratılırken yapılacak işlemleri içerir.
  • Overload yapılabilir.
Örnek

public Insan ()
{
    this.Isim = “Can”;
}


public Insan(string adi)
{
    this.Isim = adi;
}

Events
  • Nesnelerin verdiği tepkilerdir. 
  • Delegate'ler ile kullanılır.
  • Gerçekleşen bir event'in vereceği tepkinin öngörüsüdür.
Örnek



Yukarıda ki örnekte Heater sınıfına BoilEvent'i verilmiştir. Eğer su derecesi 100 derece olursa bu event tetiklenecektir.

Yorumlar