Oluşturduğumuz sınıfların içinde 5 adet yapı bulunmaktadır. Bunları sırasıyla incelemeye başlarsak;
Fields
Fields
- Nesnenin özellikleri (property) için değer saklama alanıdır.
- Global bir değişken olarak da düşünülebilir. Class içinden tüm metotların erişebileceği bir değerdir.
Örnek
public class Insan{
private string _isim;
}
Properties
- Nesnenin özellikleridir.
- Genelde bir field'da bulunan değeri okumak / değiştirmek için kullanılır.
- Kendi içinde iki metot vardır.
Get: Property değerini okumak için kullanılır.
Set: Property'ye değer atamak için kullanılır. Set metodu içermeyen property'ler read-only durumundadır.
Örnek
private string _isim;
public string Isim
{
get
{
return _isim;
}
set
{
isim = value;
}
}
Method
- Nesnenin yaptığı işlerdir.
- Virtual, override, abstract metotlar oluşturulabilir bu sayede miras alan sınıfın metot ile yapabileceği işler belirlenir.
- Static bir durumda olduğundan metot nesneye değil sınıfa ait olur.
Örnek
public void Konus(){
//to do
}
Constructor
- Class adı ile aynı olmak zorundadır.
- Nesne yaratılırken yapılacak işlemleri içerir.
- Overload yapılabilir.
Örnek
public Insan ()
{
this.Isim = “Can”;
}
public Insan(string adi)
{
this.Isim = adi;
}
Events
- Nesnelerin verdiği tepkilerdir.
- Delegate'ler ile kullanılır.
- Gerçekleşen bir event'in vereceği tepkinin öngörüsüdür.
Örnek
Yukarıda ki örnekte Heater sınıfına BoilEvent'i verilmiştir. Eğer su derecesi 100 derece olursa bu event tetiklenecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder